Вітчизняний кінематограф поступово виходить на світову арену як гідний учасник іменитих кінофестивалів. Український фільм розвивається і вже сьогодні наступає на п’яти російським режисерам. Підтвердженням чого можна вважати кілька престижних нагород за кордоном та пристойні касові збори у межах країни. Втім, цього разу українська стрічка перевершила усі очікування.
Це таки трапилось і «наш» фільм з’явився у списках кінофестивалю у Каннах. Відомий український режисер Наріман Алієв уже готується до прем’єри власної стрічки перед міжнародним глядачем. Адже його робота, фільм «Додому», ввійшла до програми «Особливий погляд» у рамках 72-го Каннського кінофестивалю. Втім, не Алієв один удостоївся такої честі.
18 квітня, тобто – вчора, світ дізнався, що конкуренцію українській стрічці складе російська кіноробота «Дилда» від режисера Кантеміра Балагова. За сюжетом фільму, історія висвітлює життя двох юних жінок із фронту, що повертаються до післявоєнного Пітеру і намагаються адаптуватись до нових реалій.
Частково, сюжет базується на книзі білоруської письменниці Світлани Алєксієвич «У війни не жіноче обличчя». Втім, фільммейкери не обійшлись і без власного бачення на дійсність. Що стосовно головних ролей, їх «взяли» Василиса Перелигіна та Вікторія Мірошниченко.
Українська стрічка теж взялась за висвітлення злободенного. Історію фільму «Додому» базується на кримських реаліях. Точніше – на історії півострова після російської анексії. Як результат, картина стала однією із українських лауреатів за патріотичним відбором, проведеним Мінкультом у 2018-му році.
Загалом же у категорії «Особливий погляд», що у рамках Каннського фестивалю, цьогоріч представлено 16 стрічок. Серед них – «Сходження» від Ковіно, «Сонце, яке ніколи не заходить» від Лакса, «Жанна Д’Арк» Брюно Дюмона та «Літо у провінції Чаньша» Цзу Фен.